Inloggen/Registreren

Zoeken Help

Schoonmaken achter filter

Alles over het plaatsen, uitwassen van de filter. Ook de verschillende soorten filtermaterialen kunnen aanbod komen.
Bookmark and Share

Schoonmaken achter filter

Berichtdoor Okami » di okt 11, 2016 2:53 pm

Ik heb een jewel aquarium van +-360L van de buurvrouw gekregen toen zij verhuisde.
De bak was zeer vuil maar ik heb na veel werk de bak in een toonbare gekregen.
Bij het natellen van de vissen was dit de stand:
25 Plattys
1 Pleco hypostomus
1 corydoras schwarzi

Nu is het probleem dat er nog steeds vuil achter de interne filter zit.

Het vuil sijpelt er stilletjes aan achteruit maar trekt de bodem in waardoor er dan algen groeien aan de achterkant van het aquarium tussen de bodem en het glas.
ik heb geen achterwand en het staat voor een raam, dat was de enige plaats die groot genoeg was zonder heel de kamerindeling te veranderen. Ik heb geen achterwand omdat het anders te donker is in de kamer.
De jewel binnenfilter is vastgelijmd aan de wand en ik zie het niet zitten om die los te maken van de wand.

Hoe kan ik er het beste achter kuisen? Aanzuigen met een slang werkt niet. Kan ik het er misschien achteruit blazen met een waterpistool? kan dat een negatief effect hebben op de rest van het aquarium?
ik had dat laten zitten in het begin omdat ik niet ineens alles uit het aquarium wou omdat dat te veel zou kunnen zijn voor de vissen.
De filter is ondertussen 3 maanden aan het draaien en de vissen en de planten doen het goed. Dus voor mij mag het laatste restant van de vorige generatie houders weg.

Alle ideeën en suggesties zijn welkom.
Okami
Newbie

Aquarium type: Gezelschap 100*50*45

Keer terug naar Filtering