Inloggen/Registreren

Zoeken Help

Filter

Alles over het plaatsen, uitwassen van de filter. Ook de verschillende soorten filtermaterialen kunnen aanbod komen.
Bookmark and Share

Filter

Berichtdoor Janaft » wo jun 22, 2016 11:48 pm

Hallo iedereen, ik heb even een vraag ivm filters. Heb zelf al veel gelezen gehad op sites en op dit forum maar geraak er niet echt uit.

We hebben een juwel 300, 350l gekocht en willen hier malawi cichliden gaan inzetten. Volgens de ene winkel moeten er behoorlijk wat vissen in waardoor de binnenfilter alleen niet goed genoeg is en we dus ook een buitenfilter moeten aanschaffen zodat we de twee in combinatie gebruiken. Een andere winkel zei dan weer dat die binnenfilter wel goed genoeg is en als je voor een externe filter gaat de binnenfilter eruit kan. Ik snap al wel dat dit afhangt van de capaciteit van je externe filter, maar ook daarover weer veel verschillen die ik terug vind over x aantal liter minimaal x aantal capaciteit nodig heeft.

Kan iemand ons verder helpen?
Janaft
Newbie

Aquarium type: Rio jewel 300

Re: Filter

Berichtdoor Jerome » vr jun 24, 2016 3:14 pm

Binnen en buitenfilter samen geeft extra capaciteit natuurlijk. Dus lijkt me sowieso niet slecht. Filter eruit geeft wel extra zwemruimte.

Tip: koop een groot genoege filter. Mijn jbl filter was serieus overmeten voor mijn rio 180. Maar pas sinds ik geen goudvissen meer heb houdt die zijn rendement!
Jerome
Regular

Aquarium type: 120 x 60 x 40

Keer terug naar Filtering