Inloggen/Registreren

Zoeken Help

Filter Superfish home 8

Alles over het plaatsen, uitwassen van de filter. Ook de verschillende soorten filtermaterialen kunnen aanbod komen.
Bookmark and Share

Filter Superfish home 8

Berichtdoor xViicky » vr jan 22, 2016 8:40 pm

Paniek! Mijn betta splendid ging niet samen met mijn andere visjes, dus heb ik speciaal voor hem een nieuwe gekocht, namelijk de Superfish home 8. Stond ook een betta op de afbeelding en in alle introductiefilmpjes op YouTube gebruiken ze ook bettas, dus ik dacht "perfecte aquarium voor mijn mannetje". Niets is minder waar. De filter/circulatie blaast ZO hard dat hij amper rustig kan zwemmen, constant moet hij tegen de stroming vechten. Dat kan toch niet de bedoeling zijn?! Is een ingebouwde filter die ik, voor zover ik weet, niet kan regelen. Iemand aub een oplossing van wat ik kan doen? Alvast bedankt!
xViicky
Newbie

Aquarium type: BiOrb flow 30, Superfish home 8

Re: Filter Superfish home 8

Berichtdoor ben79 » za jan 23, 2016 2:08 pm

Stukje slang aanhangen ende stroming wat verder laten komen of een soort van sproeibuisje maken?
maar ben je zekr dat het niet te regelen is?
ben79
Hardened

Aquarium type: l nrs aquaria

Berichtdoor eltwee » za jan 23, 2016 2:27 pm

Welkom op het forum, stroming is altijd te regelen, is het niet op de pomp dan gewoon door de uitgang groter te maken.

Maar waarom een betta in een kom water steken? Het is een vis van 6-7 cm, die heeft wat ruimte nodig. Het is niet omdat een zot het op you tube doet zodat dan zijn bak beter verkoopt dat iedereen het moet doen.

Je 30l bak is verweg het minimum om een betta te houden en dan nog tijdelijk , om bv een kweek te doen.
Ik zou eerder overwegen om groter te gaan naar bv een 80l bak dan kan je een volwaardig aquarium uitbouwen en je kleine bak gebruiken voor garnalen.

L2
eltwee
Hardened

Aquarium type: ik hou niet van verplicht

Berichtdoor Wikkes » za jan 23, 2016 4:10 pm

ik volg eltwee volledig.

al spreken er velen het tegen, als je wat logisch nadenkt en bekijkt zie je zelf wel dat 8L(wat maar 6L is effectief water) geen maat is voor zo'n vis.

net hetzelfde als sommigen dwergkonijntjes binnen in een kooitje van 50x30cm houden. ze leven er wel in, maar levenskwaliteit is er niet
Wikkes
Hardened

Aquarium type: 600L + garnalenstelling + 140L

Keer terug naar Filtering