Inloggen/Registreren

Zoeken Help

Filter stiller maken

Alles over het plaatsen, uitwassen van de filter. Ook de verschillende soorten filtermaterialen kunnen aanbod komen.
Bookmark and Share

Filter stiller maken

Berichtdoor CasperDeBoos » zo dec 13, 2015 12:15 am

Hallo mijn aquarium staat op mijn kamer en de filter maakt nogal veel lawaai is er een manoer om diestiller te krijgen of leer ik er het best mee leven
CasperDeBoos
Newbie

Aquarium type: 5l

Re: Filter stiller maken

Berichtdoor eltwee » zo dec 13, 2015 9:01 am

Welk type filyer heb je. Een eheim is veel stiller dan de meeste andere.
Kijk of de lucht er volledig uit is, bij een goed merk gebeurt dit vanzelf door het gebruik (1 dag) indien niet een beetje helpen door de filter goet te vullen, zonder daaiende motoer hethuis kantelen zodat de lucht kan ontsnappen, oid.
Je filter slanggen zo groot mogelijke diameter en geen kleine bochten. Je sproeibuis juist in het oppervlak duwen, de golving van het water is voldoende.
Je filter goed onderhouden, de rotor en huis regelmatig zuiver maken. Zorg voor een reserve in huis. Dan is het gewoon de rotor en keramiek staaf eruit, huis uitvegen en de nieuwe erin. De oude rotor en staaf kunnen dan weken in azijn en je kan ze dan voor zichtig reinigen (let op breekbaar).
Je fliter in een kast zetten of kastje op maat met isolatie tegen de wanden.
Je filter op een oude muispad zetten en zorgen dat er geen slangen oid tegen hangen, de slangen zelf ook goed ophangen zodat zij geen trilling kunne door geven.

L2
eltwee
Regular

Aquarium type: ik hou niet van verplicht

Keer terug naar Filtering