Inloggen/Registreren

Zoeken Help

Juwel Bioflow Super Filter

Alles over het plaatsen, uitwassen van de filter. Ook de verschillende soorten filtermaterialen kunnen aanbod komen.
Bookmark and Share

Juwel Bioflow Super Filter

Berichtdoor Yackim » zo sep 27, 2015 7:50 am

Dag iedereen!

Ik heb sinds gisteren mijn eerste 'echte' aquarium gekocht, namelijk de Juwel Rekord 800 (110liter) en deze komt met een filter + verwarmingselement. De filter is een Bioflow Super en bestaat uit 4 hoofdelementen namelijk:

De filterwatten nemen grote vuildeeltjes in het water op en dienen dus als een mechanische voorfilter.

De actieve koolstof absorbeert geurige en troebele stoffen, alsook toxische verbindingen, en zorgt voor kristalhelder water. Ze dient dus als een chemische filter.

Nitrax is een biologisch filtermiddel en bevat speciale micro-organismen om toxische metabolieten (ammonium/nitriet) in uw aquarium af ​​te breken. Dat vermindert het risico van vissterfte. Bovendien vermindert Nitrax de algengroei door de anaerobe afbraak van nitraat en bevordert zo de vitaliteit van uw vissen.

De fijne filterspons wordt voornamelijk gebruikt voor biologische filtering in de anaerobe zone. Het gebruik van de speciale filtermand zorgt voor een gemakkelijke verwijdering en reiniging van de filtermiddelen.

Daarbij komend staat dat de filterwatten wekelijks vervangen moeten worden, de koolstof om de 3 weken, nitrax om de 2 maand en de filterspons om de 3-9 maand.

Nu had ik graag eens de mening gehad van iemand die hier ervaring mee heeft want wekelijks sponzen beginnen vervangen lijkt mij eerder slecht dan goed?

Alvast bedankt!
Yackim
Newbie

Aquarium type: Juwel Rekord 800 - 110L

Re: Juwel Bioflow Super Filter

Berichtdoor Yackim » ma sep 28, 2015 4:00 pm

Dit is de samenstelling nu maar heb er mijn twijfels over:

Afbeelding
Yackim
Newbie

Aquarium type: Juwel Rekord 800 - 110L

Keer terug naar Filtering