Inloggen/Registreren

Zoeken Help

Beginner: Swordfish 200

Alles over het plaatsen, uitwassen van de filter. Ook de verschillende soorten filtermaterialen kunnen aanbod komen.
Bookmark and Share

Beginner: Swordfish 200

Berichtdoor Bigbuddha » di feb 17, 2015 2:20 pm

Hello, een beginner.

http://shop.duponzoo.be/shop/product.ph ... uct=226107 (Swordfish 200)

Deze heb ik samen met verwarming in kleine bak van 26 liter hangen. zit nu wat waterpest in en Penningkruid als beplanting.

Bijgeleverd zit een mechanische sponsfilter en een klein bio gedeelte waar ze filterkool filtertje voorzien.

De mechanische spons(zwarte gatenspons) is dus de plaats waar de bacteriecultuur zich opbouwt? klopt dit? Deze mag ik dus niet spoelen? Of zie ik het verkeerd?

Ik lees dat de filterkool enkel in bepaalde gevallen nodig is, dus ik veronderstel dat ik dit niet moet gebruiken?
Kan ik daar iets in de plaats doen extra "voeding" of watten ofzo? Of is enkel mechanische filter voldoende?

Bedoeling is eventueel galaxy rasbora of garnalen in te houden.

Mvg,
Bigbuddha
Newbie

Aquarium type: nano

Re: Beginner: Swordfish 200

Berichtdoor Wikkes » di feb 17, 2015 8:03 pm

eerlijk gezegd is dieje filter niks waard. goeie filter kost snel 25-30€, en een bakje van 26L is totaal ongeschikt voor visjes, enkele garnalen zou kunnen. omdat garnalen niet veel vervuilen kan je je filter gebruiken. Het actieve kool gooi je der ma uit en steek er extra spons of siporax in.

Beste is dus siporax erin, kan dat niet, dan kan je beter een spons erin steken.(geen watten)
Wikkes
Hardened

Aquarium type: 600L + garnalenstelling + 140L

Re: Beginner: Swordfish 200

Berichtdoor ben79 » wo feb 18, 2015 5:28 pm

Ik gebruik die als stromingspompjes, geven best veel debiet, maar om te filteren is de kamer te klein..
ben79
Hardened

Aquarium type: l nrs aquaria

Keer terug naar Filtering