Inloggen/Registreren

Zoeken Help

potfilter of bioloog?

Alles over het plaatsen, uitwassen van de filter. Ook de verschillende soorten filtermaterialen kunnen aanbod komen.
Bookmark and Share

potfilter of bioloog?

Berichtdoor Gieltje » di maart 12, 2013 1:17 am

Ik heb enkele tips nodig ivm filtering.

We schakelen binnekort om naar een groot aquarium.
Ik ben niet echt voorstaander van een biotoop. Heb me laten vertellen dat het niet altijd geluidsloos verloopt en aangezien het pal tegen een muur in de living komt ...Ik heb tot nu toe steeds met een potfilter gewerkt en ben hier tevreden over. Natuurlijk kun je een aquarium van 800 l niet vergelijken met een van 240 l...
wat lijkt jullie het beste? Potfilter? zoja, welke? 1 of 2...? of toch overschakelen op een bioloog?

Het verversen van water bij een groter aquarium. enige tips om het zo aangenaam en vlot mogelijk te laten verlopen? :D
Gieltje
Newbie

Aquarium type: Hardscape Discusaquarium

Re: potfilter of bioloog?

Berichtdoor christel 1975 » di maart 12, 2013 9:39 am

http://www.hobbykwekers.nl/artikelen/te ... -overlopen dit zijn verschillende soorten overloop die je kan doen naar een bioloog. als je een echt groot aqarium hebt of zeer vervuilende vissen zoals cicliden, discussen, goudvissen,... denk ik persoonlijk dat je beter bent met een bioloog :wink:

dj je mag je foto's ook gewoon op het forum zetten hoor, zo kan iedereen leren :wink:
onze FB pagina https://www.facebook.com/groups/132654520137959/
nano betta
80cm gezelschapsbakje
130cm MA biotoop
AM blenny zoutwater
christel 1975
Site Admin

Aquarium type: gezelschaps aquarium

Re: potfilter of bioloog?

Berichtdoor Gieltje » di maart 12, 2013 2:16 pm

dj looney tunes schreef:een goed werkende bioloog is niet te evenaren zeker voor grotere aquaria.
als je deze met een beetje gezond verstand plaatst is deze nagenoeg geruisloos.
ik verplaats ongeveer 6000L/h van mijn aquarium naar onderstaande biologische filter en ik heb niet meer lawaai dan een luchtpomp die staat te draaien. Het gebruik van een durso als overloop maakt al veel goed als je dan nog een bolkraan tussen plaatst juist onder het aquarium kan je zo het vallende water breken door deze en kwartslag toe te zetten, als je dan nog op het einde een sifon plaatst zoals onder een gootsteen en daar het schoonmaakdopje afhaalt dan maak je nog een val remmer voor het water. Op deze manier is het bij mij gemaakt en velen staan versteld van het minieme geluid dat mijn aquarium produceert .Natuurlijk heb je wel wat ruimte nodig voor dit te installeren.

Om waterverversingen te doen bij grotere aquaria kan je op je opvoerpomp T-stuk plaatsen en kraan met tuinslang koppeling. OF je kan een redelijk zware maar toch nog compacte pomp gebruiken met darm om water af te voeren en deze kan je dan in je watervat doen om terug verswater in te pompen. indien je de luxe zou hebben dat waterleiding en afvoerbuizen dicht bij het aquarium liggen wordt het natuurlijk makkelijker.

via pm kan ik eventueel foto sturen over mijn overloop voor meer duidelijkheid.

Mag je zeker doen !
Gieltje
Newbie

Aquarium type: Hardscape Discusaquarium

Keer terug naar Filtering