Inloggen/Registreren

Zoeken Help

binnenfilter vision 180

Alles over het plaatsen, uitwassen van de filter. Ook de verschillende soorten filtermaterialen kunnen aanbod komen.
Bookmark and Share

binnenfilter vision 180

Berichtdoor OlivierT » ma nov 05, 2012 3:58 pm

Hoe zetten jullie de uitstroom? Ik heb het teutje ingekort en op de voorruit gericht. Planten wiegen wat over en weer, vuil wordt goed naar achteren gestuwd en opgezogen door de filter... Zwemgedrag van enkele vissen is wel wat verandert, fantoomzalmen zaten altijd achteraan en nu wat meer op de voorgrond...
Wat zijn jullie ondervindingen en hoe zetten jullie de uitstroom?
10 neon tetra/ 10 neon kardinaal/ 7 zwarte fantoomzalm/ 5 regenboogvisje/ 5 corydora's/ 5 vuurzalmpjes/ 2 waaierhandgarnalen/ 10 red fire garnalen/ 2 ruitenplakkers :) / 1 appelslak
OlivierT
Newbie

Aquarium type: juwel vision 180

Re: binnenfilter vision 180

Berichtdoor christel 1975 » ma nov 05, 2012 4:54 pm

het beste is om steeds de filteruitstroom te zetten zodat je steeds er altijd beweging hebt op je wateroppervlak hebt. hoe je voor de rest je uitstroom zet hangt een beetje vanaf welke vissen die je hebt. de ene vis heeft graag stroming en de andere weer helemaal niet :wink: ik heb een bakje waar een betta in komt deze hebben totaal niet veel stroming dus hier laat ik de uitstroom tegen een raam komen zodat hij minder stroming heeft.
onze FB pagina https://www.facebook.com/groups/132654520137959/
nano betta
80cm gezelschapsbakje
130cm MA biotoop
AM blenny zoutwater
christel 1975
Site Admin

Aquarium type: gezelschaps aquarium

Re: binnenfilter vision 180

Berichtdoor OlivierT » za nov 10, 2012 10:10 pm

ik ben eens te rade gegaan bij juwel in duitsland zelf ( via mail :D ) en zei zeiden me da de meest courante manier horizontaal en naar de achteruit gericht het beste is. Heb dit nu al enkele dagen gehanteerd en vuil wordt goed naar filter gezogen zowel beneden als boven, vuurzalmen zwemmen constant achter de planten door en is wel leuk om zien. De rest kan zich rustig op de voorgrond laten gaan, dus ook leuk om naar te zien :D
10 neon tetra/ 10 neon kardinaal/ 7 zwarte fantoomzalm/ 5 regenboogvisje/ 5 corydora's/ 5 vuurzalmpjes/ 2 waaierhandgarnalen/ 10 red fire garnalen/ 2 ruitenplakkers :) / 1 appelslak
OlivierT
Newbie

Aquarium type: juwel vision 180

Keer terug naar Filtering