[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4710: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3823)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4712: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3823)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4713: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3823)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4714: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3823)
 Aquariaforum.be • Toon onderwerp - Nieuwe buitenboordfilter die niet te duur is

Inloggen/Registreren

Zoeken Help

Nieuwe buitenboordfilter die niet te duur is

Alles over het plaatsen, uitwassen van de filter. Ook de verschillende soorten filtermaterialen kunnen aanbod komen.
Bookmark and Share

Nieuwe buitenboordfilter die niet te duur is

Berichtdoor Wolfehy » vr jan 19, 2018 5:51 pm

Mijn buitenboordfilter is gister kapotgegaan en ben nu een groot lelijk binnenboord filter aan het gebruiken.

Ik ben niet tevreden van de vorig sinds dat deze veel te snel breken en ik deze daarom niet meer wil aankopen.
Het probleem is dat de echt goede HOB filters zijn enorm duur dus zoek ik een iets minder duur alternatief.
Dit is voor een nanobakje van 40 liter en er zat hiervoor een filter op die +- 180 liter per uur er door haalde.

Al mijn media (een grote spons en wat biologische filtering) zit momenteel in die backup filter en deze moet ongeveer in de nieuwe kunnen passen (kan deze natuurlijk in stukjes knippen). Dis is +- 8 op 8 op 17 cm van media + een spons die over de buis zit in het aquarium om te voorkomen dat men otocinclus baby's worden opgezogen + voor meer bacterieen te laten groeien.

Men budget is max 40euro per filter want ik moet er 3 vervangen. Iets meer kan zolang dat het niet te veel is en het een deftig verschil maakt. Minder kan natuurlijk ook.

De oude zijn aquatic nature flow 200 filters. Ik raad deze echt niet aan omdat deze verschrikkelijk moeilijk zijn om de buisjes te onstoppen zonder deze te breken. Ook gaan deze gewoon niet lang mee.

Bedankt voor de hulp alvast want ik ben vrij slecht in een goede filter vinden :P.
Wolfehy
Newbie

Aquarium type:
Re: Nieuwe buitenboordfilter die niet te duur is

Berichtdoor Okami » zo jan 21, 2018 2:41 pm

Ik heb een binnenfilter dus echt veel van hang on filters ken niet. Eheim is wel een goed filtermerk.
Ik heb deze gevonden misschien ben je daar iets mee.
https://www.aquariaveldhuis.nl/nl/catal ... gory/4520/
Okami
Newbie

Aquarium type:

Keer terug naar Filtering