Inloggen/Registreren

Zoeken Help

biotoop voor mn kogeltjes

Bookmark and Share

Berichtdoor YaDe » do sep 28, 2006 12:00 am

qua planten zuid-oost Azië en de vissen zijn allemaal van Indië.

Ik vermoed dat je het hebt over de rotala indica maar ik zal nog wat meer foto's posten waar de planten iets duidelijker op te zien zijn en waarop wat visjes staan want die zijn verdomd moeilijk te trekken.

Ik heb er dus nu 3 huli's, 10 carinotetraodon travancorius, 2 botia lohachata( komen er nog bij) en een L-nummer inzitten.
Mogelijk komt er in de toekomst nog dario dario bij ofwel een uitbreiding van de kogelvisjes.

Foto's volgen weldra.
Ik denk dus ik ben ... wat als ik dan ff nie denk?
YaDe
Regular

Berichtdoor gijsje » do sep 28, 2006 12:23 pm

Heb je het over het plantje met de kleine blaadjes die achter de anubius (de plant op de wortel vastgemaakt en die volgens mij uit Afrika komt :oops: ) staat en die ook tot helemaal boven aan het wateroppervlak gaat?

Heb je soms stekjes over van dit plantje? Ben namelijk op zoek naar iets dergelijks.

Ben benieuwd naar de foto's, zal van mijn Azie bakje in wording ook eens wat foto's posten.
Advertising space
gijsje
Regular

Berichtdoor YaDe » do sep 28, 2006 4:32 pm

de anubias was eigenlijk op zweeftocht en is het stekje van mn kuhli's, zoals ik dus zei heb ik een deel verkeerde info verkregen maar mn vissen voelen zich er helemaal in thuis en dat is dan wat telt he.
YaDe
Regular

Berichtdoor gijsje » do sep 28, 2006 5:19 pm

Dat is absoluut wat telt!!!! Natuurlijk trekken de vissen zich niet welke planten er rondom hun staan. Maar het zou wel knap zijn mochten alle planten uit hetzelfde werelddeel komen en volgens mij kan je die anubus makkelijk vervangen door bijvoorbeeld javavaren of javamos. Javamos is mss wat moeilijker aan te komen, maar de javavaren is toch vrij makkelijk te vinden.

Het is natuurlijk maar een detail he, als jij het zo prima vind wie ben ik dan om te zeggen dat het anders moet.

Is er een wachtlijst of zo? Kun je anders iets laten weten wanneer je eens wat stekjes over hebt?
Advertising space
gijsje
Regular

Berichtdoor gijsje » vr sep 29, 2006 8:44 am

Die plukjes javamos had ik inderdaad nog niet opgemerkt! Hoe doen die crypto's het eigenlijk bij jullie? Heb er ooit ook gehad, maar het duurt zo lang eer je er een mooi vol tapijtje van hebt. Daar had ik het geduld niet voor.

Laat maar iets weten als je terug enveloppen hebt!
Advertising space
gijsje
Regular

Berichtdoor YaDe » vr sep 29, 2006 8:57 am

in de bak van dopeyke gaan die allemaal goed, in mijn bak valt nog af te wachten omdat die nog niet zo heel lang draait en uit mijn ervaring blijkt dat planten het een half jaar kunnen volhouden in slechte omstandigheden voor ze het begeven.
YaDe
Regular

Vorige

Keer terug naar Azie