Inloggen/Registreren

Zoeken Help

garnalen en vissen

Wanneer je een vraag hebt dat je hier in de bovenste rubrieken niet kwijt kan , kan je hier plaatsen.
Bookmark and Share

garnalen en vissen

Berichtdoor Marouw » di jan 17, 2017 1:39 pm

Ik weet niet of dit het goede forum is. Hoeveel mini japonica's kun je hebben in een gezelschapsaquarium . Er moeten nog vissen bij, bv. schooltje kardinalen (juwel 180 vision). Ik heb nu 3 japonica's maar ik denk dat het mini's zijn. Ze laten zich alleen zien als ik de bak ververs. Ik zal nog eens navragen in de winkel waar ze vandaan komen. Ik kan nu mini's van een particulier kopen. Kunnen verschillende soorten garnalen samen?
groetjes van Marianne

Er is nog nooit iets uitgevonden dat in de natuur niet voorkomt
Marouw
Regular

Re: garnalen en vissen

Berichtdoor Matt1118 » wo jan 18, 2017 9:44 pm

Als je niet teveel vissen hebt, gaat dit makkelijk over enkele honderdtallen.
Beginnen zeker met een 20tal, dan heb je sowieso al meer kans om enkele garnalen te zien. Maar dan zijn het er nog niet veel :-)
Matt1118
Moderator

Aquarium type: 80x45x45 scape

Re: garnalen en vissen

Berichtdoor eltwee » wo jan 18, 2017 11:42 pm

Google gewoon eens neocardina en babaulti. Ik heb beide soorten gewoon doorelkaar zitten. Het waren ooit rode neocardina's en groene babaulti's, nu zijn het gewoon bleke garnalen maar wel veel, hiet endaar zit er een gekleurde tussen. Als ik een voer tabled gooi een dan kijk wat binnen de 10 cm reageerd dan ziin dit er gewoonlijk meer dan 20.
Kijk je gewoon in de bak dan zul soms zelfs zoeken naar garnalen terwijl het geschat aan 20 per 2dm2 er ongeveer 1000 moeten zijn. Dus kijk of je ze goedkoop kan vinden en koop er veel, ze kweken goed en je vissen eten er genoeg op zodat de populatie binnen de perken blijft. Sommige vissen zijn fervente jagers anderen eerder passief, het zijn wel allen jagers (behaven de herbivoren), ze eten dus garnalen maar de garnalen kweken sneller.

L2
eltwee
Hardened

Aquarium type: ik hou niet van verplicht

Keer terug naar Andere vissoorten