Inloggen/Registreren

Zoeken Help

Beginnende vissen

Wanneer je een vraag hebt dat je hier in de bovenste rubrieken niet kwijt kan , kan je hier plaatsen.
Bookmark and Share

Beginnende vissen

Berichtdoor Geert3 » wo jan 01, 2014 10:33 pm

Hallo graag had ik geweten welke vissen gemakkelijk te houden zijn of waar ik rekening mee moet houden om een aquarium te starten.

Aquarium word normaal als alles goed loopt een juwel lido 120.Soort vis zoetwater en mooie kleuren , die hun dan ook wel eens laten bewonderen :) tis zo dat het eigenlijk een aquarium word voor men kleinste dochter.

Zeg aub geen goudvis he :)
Geert3
Newbie

Aquarium type: Nog geen

Re: Beginnende vissen

Berichtdoor christel 1975 » wo jan 01, 2014 11:17 pm

hier heb ik veel ideetjes opgedaan http://aquavisie.retry.org/Database/Zoeken/Zoeken.html
en goed dat je eerst info opzoekt voor je overgaat naar een aankoop. kijk ook even hier op het forum wat betreft de opstart van een aquarium :wink:
onze FB pagina https://www.facebook.com/groups/132654520137959/
nano betta
80cm gezelschapsbakje
130cm MA biotoop
AM blenny zoutwater
christel 1975
Site Admin

Aquarium type: gezelschaps aquarium

Berichtdoor Geert3 » wo jan 01, 2014 11:37 pm

Hoi christel dank voor je reactie en ik zie je niet ver van mij woont ,ik wou ook nog eens gaan horen bij het ekers aquarium ofzoiets
Geert3
Newbie

Berichtdoor Geert3 » do jan 02, 2014 9:23 pm

Iemand iets over Malawi?kunnen die goed samenleven met andere?in koppelvorm of alleen?
Geert3
Newbie

Berichtdoor runningsimon » do jan 02, 2014 10:28 pm

Geert,

Eens binnenspringen in het ekers aquarium kan al verhelderend zijn.
Malawis hangt af van soort tot soort dus
runningsimon
Regular

Aquarium type: zoetwater

Berichtdoor joanna » vr jan 03, 2014 12:01 am

Met een juwel lido kan je zeker leuke dingen doen. Omdat het niet zo'n breed aquarium is (60cm) beperk je je best tot vissen die max 6-7cm worden. Het voordeel is dat je door de hoogte toch +100 liter water hebt en dat je dus meer vissen kan plaatsen dan in een standaard 60cm-60liter aquarium.

Voorbeeldje van een bestand:
- koppeltje makkelijke dwergcichliden (bv nannacara anomala, apistogramma macmasteri en vele anderen)
- schooltje kleurrijke visjes (bv neons, hyphessobrycon amandae, rasbora hengeli of espei,...)
- groepje marmerbijlzalmpjes aan het oppervlak of misschien killi-visjes
- een ancistrus voor het poetswerk, of een kleinblijvende L-nummer, of een groep kleine corydoras (pygmaeus, hastatus, habrosus)

Je kan als hoofdvis ook voor een mooie betta splendens gaan ipv de cichliden, dan zou ik de marmerbijltjes laten vallen en een grotere groep corydoras nemen voor beweging op de bodem.

Hierbij heb ik vooral gedacht aan kleur en vissen die geschikt zijn voor beginners, maar de mogelijkheden zijn eindeloos. In malawi of tanganyika ben ik niet zo thuis, alhoewel ik me een tanganyika soort meen te herinneren die niet heel groot werd - lamprologus? Een soort die schelpen wil hebben op de bodem.

Ga zeker eens visjes kijken in winkels, vraag raad en schrijf namen op van vissen die je leuk lijken. Ga deze namen dan googelen en vraag gerust raad op het forum. Je hebt meer dan genoeg tijd om vissen uit te kiezen, en zo voorkom je met ongeschikte vissen thuis te komen :)
joanna
Hardened

Aquarium type: zoetwater, vnl Azië

Berichtdoor Geert3 » vr jan 03, 2014 1:22 pm

Dank u Joanna die vraag ging ik ook aan u stellen als de aquarium kwam halen :)
Geert3
Newbie

Keer terug naar Andere vissoorten