Inloggen/Registreren

Zoeken Help

Vuurstaart labeo

Wanneer je een vraag hebt dat je hier in de bovenste rubrieken niet kwijt kan , kan je hier plaatsen.
Bookmark and Share

Vuurstaart labeo

Berichtdoor jonas » zo apr 22, 2012 12:22 am

Hello iedereen ,

Ik heb de vuurstaart labeo gekocht !
Iemand ervaring mee en kent iemand goede vriendjes om erbij
Te houden alle info is welkom thx
jonas
Newbie

Aquarium type: zoetwater aquarium

Re: Vuurstaart labeo

Berichtdoor driver.tim » ma apr 30, 2012 8:55 pm

dit heb ik op het internet gevonden

De vuurstaartlabeo moet in een ruim aquarium worden gehouden. Een aquariumlengte van 100 centimeter is wel het minimum. De vis is territoriumvormend en kan niet samen worden gehouden met soortgenoten: ze zullen net zolang met elkaar vechten tot er één sneuvelt. Ze moeten als solitair worden gehouden, in een aquarium waar robuuste vissen leven. Als het aquarium groot genoeg is kunnen er echter ook kleinere scholenvissen bij, mits deze in een grote school worden gehouden. Overigens is het wel mogelijk om meerdere vuurstaartlabeo’s samen te houden. Er moet dan sprake zijn van een groot aquarium en een grote groep. Binnen de groep zal dan een rangorde ontstaan, waarbij één vuurstaartlabeo de leider zal worden. Wel moeten er dan voldoende schuilplaatsen zijn om het ontstaan van de rangorde geen dodelijke gevolgen te laten hebben.
De vis stelt een stroming zeer op prijs. Ook willen ze graag veel beplanting. De optimale temperatuur voor de vuurstaartlabeo ligt rond de 25°C. Het water is het beste wanneer het licht zuur is (pH iets onder de 7) en middelhard. Ze zijn eigenlijk geen bewoners van een specifieke waterlaag: ze doorkruisen alle lagen op zoek naar voedsel. Daarbij maken ze gebruik van hun onderstandige bek, waar ze als het ware alles mee afgrazen.

dus vrij grote vissen veronderstel ik ;)
driver.tim
Hardened

Aquarium type: home made 130/60/60

Re: Vuurstaart labeo

Berichtdoor nxken » di aug 21, 2012 3:32 pm

Deze is in het wild met uitsterven bedreigd... (rode lijst, critically endangered)

Als ik ethisch nadenk zou ik hem nooit aankopen =/

Ik hoop wel, uit ganser harte, dat je veel plezier aan je vis beleefd :)
(\__/)
(O.o )
(> < )

This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.
nxken
Newbie

Aquarium type: Nanobakje 32*21*24

Keer terug naar Andere vissoorten