Inloggen/Registreren

Zoeken Help

Enkele vragen

Wanneer je een vraag hebt dat je hier in de bovenste rubrieken niet kwijt kan , kan je hier plaatsen.
Bookmark and Share

Enkele vragen

Berichtdoor Céke » di nov 03, 2009 6:42 pm

Hey

Ik heb een 300 liter-aquarium met 2 pangasius sutchi en 3 maanvissen. Ik weet ondertussen ook dat die pangasius absoluut niet in een aquarium thuishoren, maar ik heb ze mij (gratis) laten aansmeren door een vriend en visverkoper. Ik heb besloten dat ik mijn aquariums ga herinrichten en de pangasius gaan naar een iets kleiner aquarium verhuizen, maar dan wel helemaal alleen en waar ze mijn andere vissen niets kunnen doen. Want ik heb de indruk dat mijn maanvissen niet zo gelukkig zijn met die pangasius in hun buurt, mijn maanvissen waren oorspronkelijk met 6 dus dat zegt misschien genoeg... :|

Nu door de herinrichting moet ik mijn corydorassen ergens anders onderbrengen, mijn neons ga ik in een 60 liter-aquarium huisvesten maar ik kan daar moeilijk 15 corydoras bij doen want dan zwemmen die op elkaar bij manier van spreken. Mijn volwassen neons bij mijn volwassen maanvissen zetten is geen goed idee zeker? Ook al zijn er veel planten en verstoplaatsen in het aquarium.

Nu vroeg ik mij af of die pangasius mijn corydoras (ze zijn volwassen en ong. 5-6 cm groot) zouden kunnen opeten of gaan ze die met rust laten? Het is de bedoeling dat die corydoras dan permanent bij mijn maanvissen blijven, maar ik heb geen zin om ze te verliezen tijdens die korte periode dat ze ook bij die pangasius zitten.

Ik zou die pangasius ook bij mijn waterschildpadden kunnen zetten, maar dat is misschien wat wreed :wink: Ik vrees dat mijn schildpadden ze nogal snel als levend voer gaan aanzien, ook al zijn ze ongeveer 25cm lang.
Céke
Newbie

Re: Enkele vragen

Berichtdoor dirk66 » di nov 03, 2009 7:25 pm

Als het voor een paar dagen is, kun je een zwarte metselkuip bij de Gamma/Hubo kopen, deze goed uitspoelen en dan in een verwarmde plaats zetten. Vervolgens gewoon vullen met je aquariumwater en wat zand/grind op de bodem voorzien. Leg er wat hout / planten bij zodat er schuilplaatsen zijn. Daar kunnen je neons en corydorassen dan tijdelijk verblijven.
dirk66
Regular

Aquarium type: akvaStabil MarkII 100x55x50 (275L)

Berichtdoor Céke » di nov 03, 2009 8:22 pm

Mogen mijn neons dan ook bij die maanvissen? Anders moet ik mijn neons sowieso in het kleiner aquarium onderbrengen.
Céke
Newbie

Berichtdoor dirk66 » di nov 03, 2009 8:36 pm

Dan toch liever de corydorassen en de maanvissen in een metselkuip en de neons apart..
dirk66
Regular

Aquarium type: akvaStabil MarkII 100x55x50 (275L)

Berichtdoor Céke » di nov 03, 2009 9:58 pm

De neons moeten sowieso verhuizen, want die zitten nu in het aquarium waar de pangasius inkomt. Dus zal ik mijn leegstaand 60 liter-aquarium heropstarten voor mijn neons en dan mijn corydoras in zo een metselkuip. Kan ik die corydoras dan ook in een grote emmer steken, het principe is dan toch min of meer hetzelfde?

De maanvissen blijven in het aquarium waar ze nu zitten, maar ik vreesde ook al dat mijn neons daarbij zetten geen goed plan was.
Céke
Newbie

Keer terug naar Andere vissoorten