Inloggen/Registreren

Zoeken Help

Aanvulling vis bestand

Wanneer je een vraag hebt dat je hier in de bovenste rubrieken niet kwijt kan , kan je hier plaatsen.
Bookmark and Share

Aanvulling vis bestand

Berichtdoor Kimberley » ma mei 08, 2017 3:42 pm

Hallo iedereen!

Voor mijn aquarium van 60x37x30 zoek ik visjes die in de middenzone-bovenzone leven.
Liefst visjes die wel van stroming houden. Ik zat te zoeken naar een scholenvisje, maar dat hoeft niet perse.
Temperatuur zit tussen de 24 en 24,5 in het aquarium. Ze moeten wel samen kunnen met japonica garnalen.
Op internet vond ik de Dwerg potloodvisje... Zijn hier verder nog belangrijke eisen aan?
Wat adviseren jullie?

Alvast super bedankt!! :D
Kimberley
Newbie

Aquarium type: Juwel Primo 60

Re: Aanvulling vis bestand

Berichtdoor eltwee » za mei 13, 2017 12:50 pm

Dwerg potloodvisje, Laat je niet misleiden door het woord dwerg dat is gewoon een commerciele truck om het gewoon potloodvisje te verkopen in de nanobak rage. Het is zefs spijtig om vast te stellen dat de afmeting van nanovisjes reed gekloppen is tot 6-7 cm, de afmeting van een standaard aquariumvis. 1-0 handel/aquariumliefhebber.

Voor een 60 l bak zou ik eerder kijken bij de kleine rasbora soorten en eventueel een hara jerdoni groepje op de bodem. Beide vissen die een beetje stroming op prijs stellen.
Gewoon mini rasbora googlen, deze zijn over het algemeen vlot in de handel te vidnen dankzij de nano rage.
De hara jerdoni is makkelijk te bestellen bij ieder handelaar.

L2
eltwee
Hardened

Aquarium type: ik hou niet van verplicht

Keer terug naar Andere vissoorten