Inloggen/Registreren

Zoeken Help

Compost tee

Hier kunnen jullie ervaringen neerpennen over bepaalde technieken en voeding voor een mooie plantengroei.
Bookmark and Share

Compost tee

Berichtdoor Joe » zo okt 23, 2016 11:30 am

Beste vrienden ,
Ik heb thuis een binnen compost bak , bestaat uit 5 plastieken bakken met gaatjes in de bodem (buiten in de onderste) waar ik groenten en fruit resten in doe voor de wormen, heb die al enkele jaren en gebruik het vocht die doorloopt naar de onderste bak (dient juist om de compost tee op te vangen) voor mijn planten , nu ik een nieuwe aquarium heb opgestart dacht ik , dit kan ik misschien ook gebruiken in de aquarium voor de planten ?
De Tee is heel donker, kluer van sterke koffie , heeft een aarde geur , dit leng ik af met water ongeveer 1:10 ratio, heeft iemand er ervaring mee ?
MVG
Joe
Joe
Newbie

Aquarium type: 30 en 60 Lts garnalen

Re: Compost tee

Berichtdoor Werner Wvl » ma okt 24, 2016 7:37 pm

In de tijd met mijn zeewater heb ik wel gehoord van bosgrondmethode. maar dit wat jij hier verteld is volledig nieuw voor mij. mss iemand anders?
Werner Wvl
Site Admin

Aquarium type: Van zoet- naar zeewater en weer terug

Re: Compost tee

Berichtdoor lenny » ma okt 24, 2016 11:20 pm

Je kent de samenstelling niet, niet gebruiken dus. Mocht je emers planten kweken zou het wel goedkomen, maar in een bak met vissen, en zeker garnalen vind ik het riskant. Ik zou eerder voor de gekende bemestingsmethodes kiezen, voor de prijs van de kleine bakjes moet je het alleszins niet laten.
lenny
Hardened

Keer terug naar Plantenvoeding