Inloggen/Registreren

Zoeken Help

algengroei op co2 diffusor

Hier kunnen jullie ervaringen neerpennen over bepaalde technieken en voeding voor een mooie plantengroei.
Bookmark and Share

algengroei op co2 diffusor

Berichtdoor Stefan21 » vr nov 28, 2014 6:25 pm

Hallo,
ik heb een dennerle crystal line 125 co2 set en op de diffusor zit bovenop algengroei.
Nu heeft het altijd goed gewerkt maar een tijdje geleden is het slangetje van de diffusor afgesprongen omwille van te hoge druk neem ik aan want het ontplofte zowaar in het aquarium.
Kan algengroei de diffusor verstoppen waardoor de co2 niet kan doorstromen en zo teveel druk op het systeem zetten??
Er kwamen ook geen belletjes meer uit de diffusor daarom dat ik denk dat de algen een verstopping veroorzaken.

Iemand die mijn vermoeden kan bevestigen of als het misschien aan iets anders kan liggen??
mvg
Stefan
Stefan21
Newbie

Aquarium type: Juwel Rio 125

Re: algengroei op co2 diffusor

Berichtdoor Matt1118 » za nov 29, 2014 12:02 am

Ik heb er geen ervaring mee, maar toen ik op zoek was om iets te kopen (om co2 op te lossen) kwam bij een diffusor het nadeel "onderhoud" heel vaak naar boven. Ik denk dat het dus kwestie is om die maandelijks eens te reinigen en af en toe zal dat membraan ook vervangen moeten worden. Denk ik ...

Greetz
Matt1118
Moderator

Aquarium type: 80x45x45 scape

Berichtdoor Christ » za nov 29, 2014 8:57 am

Uw diffusor een nachtje in bleekwater leggen en dan goed spoelen maar. Dan doorblazen met bv fietspomp en weer spoelen en doorblazen zodat het bleekwater eruit is, desnoods nog eens herhalen.
Dan wordt ie zo goed als nieuw.

Christ
Zoekende naar perfectie
Christ
Newbie

Aquarium type: aquatlantis horizon 120 250L

Berichtdoor Stefan21 » za nov 29, 2014 9:18 am

Ok dat ga ik straks dan zeker doen en ga ook nog eens internet doorzoeken om dat te voorkomen voor de volgende
Keren . Bedankt voor de reacties!
Stefan21
Newbie

Aquarium type: Juwel Rio 125

Keer terug naar Plantenvoeding