Inloggen/Registreren

Zoeken Help

Volledige plantenvoeding

Hier kunnen jullie ervaringen neerpennen over bepaalde technieken en voeding voor een mooie plantengroei.
Bookmark and Share

Volledige plantenvoeding

Berichtdoor stevedeclerck » zo mei 28, 2017 11:07 am

Goeiemorgen,

Mijn planten doen het niet goed. Ze verliezen hun kleur, flets groen, geelachtig, bruinachtig, m.a.w. de mooie groene kleur is eruit. Ik dacht dat ik goed zat qua plantenverzorging. Ik gebruik nu :

- Easy life EasyCarbo (Co2 from a bottle)
- Easy life Profito (Professional plant fertilizer)

Ben gisteren naar de winkel geweest en daar vertelden ze me dat dat komt door een ijzertekort. Ik heb een ijzertest gekocht en bleek dat deze amper verkleurde, dus tekort aan ijzer. Nochtans vertelt de verpakking van de Profito fles me dat er ijzer in deze bemesting zit. Dus dan extra product aangekocht : Easy life Ferro. Ik vraag me nu af of die Profito wel zo'n compleet product is als de verpakking me laat geloven?

Van de Co2 voeg ik dagelijks 8ml toe en de Profito 1x per week 20 ml. Sommigen zeggen dat je ipv wekelijks best dagelijks een kleine hoeveelheid toevoegt?

De ijzertest ziet er nu ok uit, maar de volgende logische vraag die zich nu opdringt : zou het kunnen dat er nog andere tekorten zijn zodat de planten er niet echt happy uitzien?

Dank bij voorbaat !
groetjes...
stevedeclerck
Newbie

Aquarium type: middelgroot

Keer terug naar Plantenvoeding