Inloggen/Registreren

Zoeken Help

Betta speciaalbak mogelijk?

Wil je meer te weten komen over deze vissoort, neem dan hier een kijkje.
(Betta, Trichogaster, Colisa, Helostoma, Trichopsis, Macropodus, Ctenopoma, ...)

Bookmark and Share

Betta speciaalbak mogelijk?

Berichtdoor adjumbe » di apr 08, 2014 1:08 am

Hoi!

Het lijkt me erg leuk een aquarium op te starten speciaal voor de Betta Splendens.

Ik heb al redelijk wat informatie geprobeerd op te zoeken op het internet, maar ik heb door dat de meningen nogal verschillen (en dan met name over de maat van het aquarium). Daarnaast bestaan er nog wat kleine onduidelijkheden voor mij.

Ik wil dus enkel één mannetje houden. In principe denk ik aan een aquarium echt alleen voor het mannetje. Misschien alleen een enkele bodemvis als de maat dit toelaat. Mijn eerste vraag is eigenlijk: is het redelijk om enkel één man te houden? Of is dat eenzaam?

Tweede vraag is eigenlijk vanzelfsprekend: uitgaande van het houden van één Betta man, wat is de minimum grootte van de bak?

Verdere tips zijn ook altijd welkom! Ik vind het een ontzettende prachtvis! Ik hoop niet dat ik hier naar de bekende weg vraag of een al bestaand topic over het hoofd heb gezien.
adjumbe
Newbie

Aquarium type: 60*30*30

Re: Betta speciaalbak mogelijk?

Berichtdoor Burtonman » di apr 08, 2014 10:34 am

Als je een 60cm bak neemt, dan heb je een mooie bak. Voor 1 vis vind ik dat persoonlijk wel wat overkill. Dan neem je, zoals je al eerder zei, beter een bodemvis erbij nog.
Burtonman
Regular

Aquarium type: Ciano emotions 80

Berichtdoor viny boy » di apr 08, 2014 11:44 am

Het is zeker mogelijk hoor om deze in een 60 cm bak te zetten en dan wat corydora's erbij, een leuk schoolvisje zoals de kegelvlekbarbeel gaat zelfs ook :wink:
viny boy
Regular

Aquarium type: zoetwater

Berichtdoor Joerry » di apr 08, 2014 3:43 pm

Een bak voor een Betta man alleen is zeker mogelijk. Weet wel dat Betta's over het algemeen niet de meest actieve vissen zijn, dus als je wat beweging wil dien zou ik het toch aanraden om er een vrouwtje of 3 bij te zetten. Meestal worden er geen vrouwtjes geplaatst om dat deze er visueel nogal minder interessant uitzien, maar als je eens gaat kijken bij hobbykwekers zal je er wel mooie vinden.

Als je een betta man alleen zou zetten Is het een minimum van een 40 liter, maar met vrouwtjes is 60 liter het minimum, als het dan wat beplant is zijn aandacht goed verdeeld over 3 vrouwtjes en is een 60 liter aqua wel te doen.
Joerry
Regular

Aquarium type: Vision 260, Betta drupsysteem

Berichtdoor bassie_1976 » di apr 22, 2014 2:20 am

hey adjumbe

leuk dat je ook met één betta wil beginnen , op internet kan je veel vinden over de betta's
kijk eens op deze site :-) , is van Joep v Esch , een nederlandse betta kweker en ook van Schiedam dus ...

en op 10 mei is er aqua terra , dan staat er stand v de bettas4all groep erop met leuke vissen die te koop zijn dus ... :-)
bassie_1976
Newbie

Aquarium type: allerlei voor betta's + dripsysteem

Keer terug naar Labyrintvissen