Inloggen/Registreren

Zoeken Help

groote van nieuw aquarium voor regenboogvissen?

Alles m.b.t. de koornaar- en regenboogvis. (Pseudomugil, Melanotaenia, Glossolepis, Telmatherina, Iriatherina, ...)
Bookmark and Share

groote van nieuw aquarium voor regenboogvissen?

Berichtdoor praecox0 » wo mei 09, 2007 11:05 pm

Na toestemming van de vrouw :wink: , ben ik van plan om heel binnenkort een nieuw verblijf te kopen voor mijn regenboogvissen,maar ik twijfel nog wat aangaande de afmetingen.

Ik heb momenteel m.praecox,m.lacustris en m.splendida zitten,het zijn nog jonge vissen,maar die zullen binnen 1-2 jaar niet zo klein meer zijn,dus twijfel tussen de volgende maten1.60x60x60 of 1.80x60x60.

Ik zie graag een mooi beplant aquarium,maar de grootste tl lampen zijn 1.50cm,zal het niet moeilijk zijn om die1.80x60x60 bak te verlichten?.

Maar aan de andere kant is het voor regenboogvissen,hoe groter,hoe beter,is een 1.60x60x60 voldoende, wetende dat ik graag nog een school boesemanies wil bijsteken???.
praecox0
Newbie

Berichtdoor GK » do mei 10, 2007 8:47 am

160x60x60 is groot genoeg, maar zoals je zegt, als je naar de 180 kan gaan, doe het dan. Het is toch weer 70 liter extra voor de vissen. :)

180cm kan je misschien verlichten met kleinere lampen langs elkaar te hangen. Bv. 4 rijen van ieder 2 30W lampen?

Of eventueel zoiets:

----------------- ---------
-------- -------------------
----------------- ---------
-------- -------------------

Heb je natuurlijk wel meer VSA's nodig...
AfbeeldingAfbeelding
GK
Hardened

Berichtdoor Admin » ma mei 14, 2007 10:12 pm

hmm voor de boesemani's in een degelijke school te houden mag je idd niet kijken op de grootte van de bak. Heb je plaats voor een grootte bak , neem dan de maximale lengte.

Boesemani's met een 15 - 30tal in een ruime bak, is fenomenaal om naar te kijken. Natuurlijk blijft het nog altijd uw beslissing hé :lol: :lol: :lol: ...

We horen het wel,

Greetzz :wink:
Bezoek ook mijn website --> HET ZOETWATERAQUARIUM
Admin
Site Admin

Aquarium type: Juwel Trigon 350

Keer terug naar Regenboogvissen