Inloggen/Registreren

Zoeken Help

Iriatherina Werneri

Alles m.b.t. de koornaar- en regenboogvis. (Pseudomugil, Melanotaenia, Glossolepis, Telmatherina, Iriatherina, ...)
Bookmark and Share

Iriatherina Werneri

Berichtdoor praecox0 » zo mei 06, 2007 10:00 pm

Kan ik Iriatherina Werneri houwden in een aquarium met de volgende maten(35cm breed ,35cm diep en 42 cm hoog ,zo ja hoeveel koppeltjes mogen er dan in?.

Er zou geen andere vissen bijkomen, een stuk kiemhout en een beetje randbeplanting.

Kan dit???. :roll:
praecox0
Newbie

Berichtdoor marlène » zo mei 06, 2007 10:12 pm

Ik heb geen ervaring met deze vissen maar dit wel gevonden:

http://aquavisie.retry.org/Database/Vis ... rneri.html

Minimale lengte aquarium is 60 centimeter. Ik kan me daar wel wat bij voorstellen met een vis van 5 centimeter.
In jouw bakkie zouden ze nauwelijks heen en weer kunnen zwemmen. En het is een scholenvis die dus met minimaal 6 gehouden moeten worden.

Ik denk dat dit geen geschikte vis is voor jouw bak. Ik zou het echt zielig vinden en denk dat ze het niet lang gaan overleven.

Kijk anders eens naar de micro rasbora's of andere visjes die tegenwoordig in de aqua 40 veel gehouden worden. Dan kan je een schooltje nemen en dan ziet je bak er ook nog groter uit.
marlène
Hardened Pro

Berichtdoor praecox0 » ma mei 07, 2007 9:12 pm

Mij niet verkeerd verstaan zenne,heb momenteel 3 werneri koppeltjes zitten in mijn 300l bak samen met m.praecox,m.splendida en m.lacustris.

Zou de werneri's graag in een apart aquarium steken,en ik heb een heel mooi achthoek bakje gekregen(gratis)dus dacht ik?.(is mischien beter geschikt om wat garnaaltjes,in te stoppen)

Heb nog een 1meter bak staan ga ze daar in steken en nog 2 koppeltjes bijnemen,dat zal beter zijn eh. :wink:
praecox0
Newbie

Berichtdoor marlène » ma mei 07, 2007 10:06 pm

ja een meter bak is beter :wink:
marlène
Hardened Pro

Berichtdoor GK » ma mei 07, 2007 10:47 pm

Inderdaad, in die meter bak gaan ze veel beter zitten.
AfbeeldingAfbeelding
GK
Hardened

Keer terug naar Regenboogvissen