Inloggen/Registreren

Zoeken Help

Guppen Verkopen

Dit is de plaats wanneer je een vraag hebt over deze groep. (Poecilia, Characodon, Xiphophorus, Alfaro, Brachyrhaphis, ...)
Bookmark and Share

Guppen Verkopen

Berichtdoor Javavaren » zo jan 03, 2016 6:27 pm

Ik ben sinds kort gestart met guppen kweken, hiervoor heb ik Rasbora Galaxy's gekweekt.
Ik wil proberen een goede kweekbasis te blijven hebben en ze te verkopen voor ongeveer 1 euro per stuk.
Dit project is nog lang niet op gang maar ik wou al iets laten weten over de komst.
Ik sta open voor alle tips en kritiek!
Ik heb ook een eigen website proberen maken.

Eerst mijn aquarium op orde krijgen dus!
Help graag, wordt graag geholpen.
Javavaren
Newbie

Aquarium type: Guppen, verschillende rassen

Re: Guppen Verkopen

Berichtdoor eltwee » zo jan 03, 2016 9:25 pm

Qua ondernemerszin 10/10. Maar waarom guppen, ze gooien je op iedere hoek van de straat dood met guppen. Zeker die van 1€/stuk.
Waarin ga je kweken in je bak van 60l die nog aan het indraaien is?
De sensatie van het kweken is bij guppen snel zoek en voor het geld moet je het ook niet doen. Tenzij je in de wedstrijdwereld zit met een paar exclusieve soorten zal er niet veel aan te verdienen zijn buiten veel werk en een beetje bezoek met 10€ op zak.
Zelfs een handelaar koopt zijn guppen in omdat het kweken niets opbrengt buiten veel ellende.

L2
eltwee
Hardened

Aquarium type: ik hou niet van verplicht

Berichtdoor Javavaren » zo jan 03, 2016 10:13 pm

Mijn bak draait al 2 maanden na de eerste maand zaten er 4 guppen in, nu is al een maand verstreken en alles gaat goed. Maar veel opbrengen zal het inderdaad niet. Ik heb niet zo veel opties met mijn 60 liter bak, dus ik ga een tweede 20 liter bak bijkopen. Ook heb ik zelf gewoon iets met guppen. Maar ik begrijp zeker wat u bedoelt. Wat de sensatie betreft, kan ik helemaal inkomen aangezien het niet bepaald moeilijk is om een gup eens per maand te doen bevallen. Ik sta open voor verandering maar ga op het moment niet veranderen, aangezien ik eerst alles stabiel wil hebben, zowel mijn plannen als mij bak zelf! Als het toch niets word, wou ik Hara Jerdoni's kweken, maar dat zal niet voor binnekort zijn.
Javavaren
Newbie

Berichtdoor Wikkes » di jan 05, 2016 9:39 pm

Sorry als ik negatief ga overkomen,

Maar dit is echt fout en triest.

Ik zag je website, amateuristisch, vol schrijffouten.

Je vraagt 1.5€ en 1€ per gup voor mix? dat is duurder dan de meeste winkels.
+je kan helemaal geen kwaliteit aanbieden met een 60 en een 20L bak.je kan nergens bewijzen welk bloed je aanbied.

Ofwel kweek je 1soort showgup, en streef je naar perfectie op de manier en met het materiaal dat je nodig hebt om het correct te doen, ofwel hou je wat gupjes in je aquarium en geeft je de overschot weg of vraag je een appel en een ei.

Kom met de voetjes op de grond, en loop niet te hard van stapel, je hebt niet het materiaal om het goed te doen, doe het dan niet. Ofwel doe je het fout.

Er zijn 100den die hetzelfde willen als jij, maar niet de tijd/kennis/budjet hebben om te kweken.
Wikkes
Hardened

Aquarium type: 600L + garnalenstelling + 140L

Berichtdoor Javavaren » wo jan 06, 2016 11:06 pm

Nou, t enige wat ik kan zeggen is daar heb je een punt! Al ben ik het niet eens over de prijs die zeker goedkoper is als in de omstreken.
Javavaren
Newbie

Berichtdoor Javavaren » wo jan 06, 2016 11:11 pm

Ik kan wel niet tegen spreken dat het zeker goedkoper moet/kan met de inderdaad "amateur look". Maar waarschijnlijk is de kapaza 50 à 25 cent per gup veel beter :P
Javavaren
Newbie

Berichtdoor Wikkes » do jan 07, 2016 5:26 pm

Javavaren schreef:Nou, t enige wat ik kan zeggen is daar heb je een punt! Al ben ik het niet eens over de prijs die zeker goedkoper is als in de omstreken.

antwerpsaquaria center 90cent per gup
Wikkes
Hardened

Aquarium type: 600L + garnalenstelling + 140L

Berichtdoor Javavaren » do jan 07, 2016 8:53 pm

Dus: Ik ga de kweek voor mijn eigen plezier doen, eventuele overshot tweedehands verkopen. Als ik wél een budget heb, zal ik misschien eens kijken naar eventuele verkoop, maar niet voor binnenkort dus. Ik ben zeer blij met de tips en vooral met de kritiek die me zeer goed geholpen hebben! Bedankt! Ik kan met moeite aan iets beginnen op de foute manier! Ben blij dat ik even naar het forum ben gegaan voor wat meningen ;)
Javavaren
Newbie

Berichtdoor WILWI » za jan 09, 2016 11:05 am

Zelfs om te kweken voor eigen behoefte en willekeurig resultaat heb je meer nodig.
Een bak waar je de koppels laat in leven (min 100 liter), met beplanting waar de jongen zich kunnen in verschuilen en jij ze kan uitvangen, of afzonderlijke bakjes waar je elk vrouwke apart kan steken.
2 bakjes waar je de pas geworpen jongen kan in onderbrengen, één voor de heel jonge en één voor de iets oudere.
Een bak waar je de jongen verder kan laten opgroeien (ook min 100 liter).
Voor je nog maar één gup kan verkopen moeten ze al minsten 3 a 4 maand oud zijn, en dan nog wekelijks water verversen, ideaal opfokvoer enz..... anders duurt het tot 6 maand of meer.
Krijg je dan, ook in de streek van Lovendegem, 1 euro per koppel, ben je een gelukkig mens.
Voor jonge guppen, beginnend kleuren of nog niet op kleur zo een 5 euro per 15 stuks......
Na heel korte tijd heb je minderwaardige guppen en mag je nieuw bloed in brengen.
Dit is zeker geen handleiding voor het kweken van guppen, in het geheel niet zelfs, maar wil maar aantonen wat je minstens moet doen om ook maar één gup te kunnen verkopen.
Bekwame kwekers zullen dit zelfs tot op de grond gelijk maken, want om mooie gezonde guppen voort te brengen heb je inderdaad veel meer nodig wat ik volledig beaam.
WILWI
Newbie

Keer terug naar Levendbarende tandkarpers