Inloggen/Registreren

Zoeken Help

gup bevalling in 2 keer?

Dit is de plaats wanneer je een vraag hebt over deze groep. (Poecilia, Characodon, Xiphophorus, Alfaro, Brachyrhaphis, ...)
Bookmark and Share

gup bevalling in 2 keer?

Berichtdoor Dierenvriendje » zo sep 27, 2009 3:48 pm

Hallo iedereen

ik zit met een probleempje. Sinds een 6tal maanden ben ik de trotse bezitter van guppy's. De eerste maanden heb ik wat problemen gehad, ziekte, sterfte enz. Maar nu is alles onder controle en heb ik al eigen kweek guppy's.

Nu is er 1 van onze vrouwtjes al zeker 2maanden zwanger. (denken we?) Ze is erg groot en heeft een hele dikke buik. Ze is echt 1.5cm groter dan onze andere vrouwtjes. Ze heeft een zwarte vlek op haar buik en ziet er echt hoogzwanger uit. Vorige zondag lag ze in een hoekje op de bodem en kwam er precies een 'witte' afscheiding uit. Ze was echt aan het persen, zoals het hoort bij een bevalling. De andere lieten haar gerust (onze mannetjes hangen anders altijd rond haar) en ik keek vanop afstand toe.
De volgende ochtend was ze nog steeds niet echt dunner. Dus ik had de hoop weer opgegeven.
Doorheen de week zag ik haar ene oogje opgezwollen staan. Ik was al half in paniek, want ik vreesde voor zieke vissen. Dus dan maar Esha2000 bijgevoegd.

Nu is haar dik oog wel weg maar ze is nog steeds erg dik. En vanmorgen zag ik een baby gupje zwemmen die al iets groter is dan bij een 'verse' bevalling. Ik heb meteen de andere vrouwtjes gecontroleerd maar die zijn niet dunner geworden de laatste week.

Kan het zijn dat onze dikke vis in 2keer bevalt ofzo? Of is ze ziek?

alvast bedankt.
Dierenvriendje
Newbie

Re: gup bevalling in 2 keer?

Berichtdoor marlène » wo mei 26, 2010 12:12 am

Een gezwollen oog aan één kant, wijst vaak op een uitwendige infectie. Soms helpt vaker waterverversen hier al bij.

Een gup kan inderdaad in étappes bevallen, dus met even pauze ertussen. Ze kan ongeveer elke maand wel een worp doen maar dit is wat langer of korter al naar gelang de omstandigheden en de conditie van de gup.
marlène
Hardened Pro

Keer terug naar Levendbarende tandkarpers