Inloggen/Registreren

Zoeken Help

guppy baby borrel in mijn aquarium...hoe kraamzorg doen?

Dit is de plaats wanneer je een vraag hebt over deze groep. (Poecilia, Characodon, Xiphophorus, Alfaro, Brachyrhaphis, ...)
Bookmark and Share

Re: guppy baby borrel in mijn aquarium...hoe kraamzorg doen?

Berichtdoor Admin » zo mei 31, 2009 10:12 pm

Hey Aline,

Guppyvrouwtjes hebben boven de aarsvin een soort van "zwangerschapsvlek". Kleur is zwart. Als je een guppyvrouwtje vanachter bekijkt zie je zo'n zwarte (donker kleurige vlek).

Naarmate dat kleintjes groeien (het zijn immers levendbarende) wordt deze vlek alsmaar groter. Wanneer het vrouwtje bijna op springen staat , zal ze idd een rustig plaatsje zoeken in het aquarium om haar jongen te werpen (hier kan een paar dagen overgaan). Het kan goed zijn dat je in een goed ingericht aquarium en juiste voeding om de 2à3 weken jongen mag verwachten van ditzelfde guppyvrouwtje. Wanneer je dan ook meerdere vrouwtjes hebt zitten, begrijp je al vlug waarom de nederlandse naam Miljoenenvisje is.

De kleintjes vragen niet veel, alleen goede schuilplaatsen aan het wateroppervlak en dit kan je bekomen door het plaatsen van drijfplanten (bv eikenbladvaren). Qua voeding kan je hen fijngewreven vlokvoer geven (zijn kleine stofdeeltjes eigenlijk).

Succes ermee !

Greetzz :wink:
Bezoek ook mijn website --> HET ZOETWATERAQUARIUM
Admin
Site Admin

Aquarium type: Juwel Trigon 350

Re: guppy baby borrel in mijn aquarium...hoe kraamzorg doen?

Berichtdoor Admin » za jun 06, 2009 10:38 am

Hey Aline,

Weet je toevallig welk "type" meerval je bedoeld? Normaal gezien zal dit de oorzaak wel niet zijn hoor. Mss dat het vrouwtje in slechte conditie was of mss hebben de mannetjes guppy's haar net iets te fel achternagezeten?

Greetzz
Bezoek ook mijn website --> HET ZOETWATERAQUARIUM
Admin
Site Admin

Aquarium type: Juwel Trigon 350

Keer terug naar Levendbarende tandkarpers