Inloggen/Registreren

Zoeken Help

black molly jongkies en filters

Dit is de plaats wanneer je een vraag hebt over deze groep. (Poecilia, Characodon, Xiphophorus, Alfaro, Brachyrhaphis, ...)
Bookmark and Share

black molly jongkies en filters

Berichtdoor Jumping_Jack_Flash » zo apr 12, 2009 12:13 pm

De bevolking in mijn bak groeit explosief, de gup heeft haar 2de worp al gehad, en ondertussen heb ik ook black molly jongen...

helaas verdwijnen de black mollies steeds in het filter.. kan ik ze daar een tijdje laten zitten tot ze wat groter zijn? Heb 3 jongen, waarvan er slechts 1 is dat niet in het filter terechtkomt... Ze zwemmen duidelijk minder krachtig en snel dan guppy jongen waardoor ze vermoedelijk in het filter belanden.

Ik zou graag de black mollies wat extra kans geven, ze kweken trager dan de guppie, en ik heb slechts 2 volwassen vrouwelijke exemplaren over

Van de eerste worp guppies hebben 5 visjes (van de 7 die ik maximaal geteld heb) het overleefd, de 3 van de tweede worp vind ik niet meer.

de garnalen zie ik ook steeds meer met eitjes rondscharrelen...
Lidl bak
zwart grind + savannehout en 3 rotsblokken
zeer hard water 23°c
javamos, javavaren, waterpest, klein kroos
3 Black Molly + 1 Ancistrus Dolichopterus + 8 guppen + 1 endler
1 Anatome Helena + vuurgarnalen
Jumping_Jack_Flash
Regular

Berichtdoor Tess » zo apr 12, 2009 1:03 pm

Ik heb regelmatig babyvisjes in de filter en eigenlijk is dat best een 'veilige' plaats zo blijven ze uit de hongerige mond van een grotere vis. Nadeel is dat ze niet zo veel zwemruimte hebben. Ik zou ze laten zitten (niet vergeten te voederen!!!) tot ze groot en dik genoeg zijn om veilig in je bakje verder te zwemmen.
Veel plezier met het uitvangen hihi want dat is een echt karwei :lol:
Sinds 14/3/09 fiere mama van Tristan
en sinds 2/3/'12 van Merlijn
Tess
Moderator

Aquarium type: 80*30*40 gezelschapsbak/aquacube: garnalen

Berichtdoor Jumping_Jack_Flash » zo apr 12, 2009 1:28 pm

valt wel mee.... stekker van de filter uit het stpcontact, deksel erf, spons eruit en bakje losnemen + omdraaien.... daarnet zaten ze met zen drieën erin....

heb het net nog gedaan, maar geen 5 minuten later zit er zeker 1 jong terug in... de grootste van de hoop nog wel

filter is een binnenfilter van vita tech, voedsel moet dus binnen gezogen worden...
Lidl bak
zwart grind + savannehout en 3 rotsblokken
zeer hard water 23°c
javamos, javavaren, waterpest, klein kroos
3 Black Molly + 1 Ancistrus Dolichopterus + 8 guppen + 1 endler
1 Anatome Helena + vuurgarnalen
Jumping_Jack_Flash
Regular

Keer terug naar Levendbarende tandkarpers