Inloggen/Registreren

Zoeken Help

Een witte mist

Stel jezelf voor.
Bookmark and Share

Een witte mist

Berichtdoor Horky » di okt 24, 2017 6:51 pm

Hoi,mijn naam is buddy,en ik ben van oost vl( het lukt mij niet om mij voor te stellen dit forum)
Ik heb twee dagen geleden mijn eerste aquarium klaar gemaakt,het is een juwel van 60cm op30 cm op 35 cm, dus 60 liter water,als beginneling heb ik mijn keitjes goed gewassen ,dan mijn plastieken plantjes en dan mijn water ingedaan,ik heb van neon in Lochristi waterverbeteraar in gedaan,hij gaf mij ook gerief mee voor mijn ph en mijn nitrietgehalte goed te maken,vandaagalles toegevoegd ,en ph en nitrietgehalte zijn goed,maar wat mij opvalt is dat ik een lichte witte mist heb in mijn aquarium, mijn vraag is ga die witte mist vanzelf weg na een tijdje,of wat kan ik doen.
Alvast bedankt
Horky
Newbie

Aquarium type: Juwel,60;40;40

Re: Een witte mist

Berichtdoor Erwin B » di okt 24, 2017 9:29 pm

Volgens mij zal die witte mist (waarschijnlijk stof van keitjes) vrij snel verdwijnen (bezinken of opgezogen in filter).
Maar waarom plastieken plantjes, echte zijn veel beter voor je waterkwaliteit en het welzijn van je toekomstige visjes.
Voor je visjes in je aquarium brengt (na 1à 2 weken) toch nog eens je waterwaarden nakijken.
Erwin B
Newbie

Aquarium type: Gezelschapsaquarium

Re: Een witte mist

Berichtdoor Horky » wo okt 25, 2017 6:14 pm

Bedankt Erwin,ik heb totaal geen ervaring met vaste plantjes,maar het is wel de bedoeling om later een groter aquarium te kopen ,met echte planten,en dan de kleine aquarium gebruiken voor de kweek,alles is nieuw voor mij,maar nu ik in pensioen ga,wil ik mij er toch op toeleggen ,mijn waterwaarden nog eens na gekeken,en die waren goed,en zoals gezegd alleen die lichte witte mist nog,alvast bedankt erwin
Horky
Newbie

Aquarium type: Juwel,60;40;40

Keer terug naar Nieuwkomers