Inloggen/Registreren

Zoeken Help

hulp bij aquarium met sluierstaarten...

Stel jezelf voor.
Bookmark and Share

hulp bij aquarium met sluierstaarten...

Berichtdoor Tibo » wo jun 28, 2017 1:43 am

Hallo iedereen.

Ik heb een aquarium met sluierstaart goudvissen maar mijn visjes sterven allemaal.
Graag zou ik de oorzaak zoeken en het veel beter willen doen... (tips & tricks, en juiste informatie zijn welkom)
Ik heb een aquarium van 45l met momenteel 4 vissen in.

Er zitten 3 soorten vissen in:
1x Zwarte telescoopoog sluierstaart (had er 2)
1x Goude sluierstaart (met hersentjes op zijn hoofd)(had er 2)
2x corydoras aeneus albino (had er 4)

Materiaal in mijn aquarium:
Ik heb een Superfish Aquaflow 100 hangen als filter. Er hangt ook een verwarming die op 25°C ingesteld staat.
Er zitten momenteel geen plantjes in omdat die veel te rap dood gaan. (ik gaf mijn planten ook een product)
Volgens mijn vishandelaar is mijn water niet goed dus koop ik osmosewater.

Ik vraag me af wat ik nog meer voor mijn visjes kan doen. Of ik iets fout doe.
Laat het mij gerust weten alle hulp is welkom. Alvast bedankt!

Groeten Tibo
Tibo
Newbie

Aquarium type: ...

Re: hulp bij aquarium met sluierstaarten...

Berichtdoor eltwee » wo jun 28, 2017 6:57 am

http://www.aquariumfans.nl/goudvissen-w ... -je-weten/
Had je zelf ook kunnen opzoeken voordat je goudvissen kocht.
L2
eltwee
Hardened

Aquarium type: ik hou niet van verplicht

Berichtdoor platyke » wo jun 28, 2017 3:10 pm

Goudvissen en tropische vissen samen in één aquarium? In een bakje van amper 45 liter? Sorry hoor, met alle respect maar dit is geen goed idee. Komt daarbij dat goudvissen slechts tijdelijk in (een groot) aquarium gehouden kunnen worden. Eigenlijk zitten die beter in een vijver. Wat die vishandelaar betreft ... de schuld bij slecht water leggen en dan duur osmose water verkopen als oplossing ... Commercieel gezien wordt er daar slechts één beter van, en het is niet de beginnende liefhebber die nog alles moet leren.
Als ik een goede raad mag geven: informeer u bij een aquariumvereniging in uw buurt. Voor een zeer democratische ledenbijdrage zal je daar veel meer leren (en besparen) dan bij een gewiekste "visverkoper". Pas op! Niet alle vishandelaars zijn zoals deze persoon. De grote meerderheid van de aquariumzaken is gelukkig van een veel hoger niveau. Zie je een vereniging niet zitten lees dan minstens een paar goede boeken over het onderwerp.
Adressen van clubs uit uw buurt kan je vinden op de website van BBAT: http://www.bbat.be/
Veel geluk nog met de hobby!
tot wederhoren
vriendelijke groeten
Platyke
platyke
Newbie

Aquarium type: 1x Gezelschap Zuid Amerika, 1x Rode Acara, 1x Endl

Berichtdoor WillemAQ » vr jun 30, 2017 9:45 am

Ook voor de cory soort is de bak te klein, optie is of een bak van min 80 cm aanschaffen of omschakelen naar soorten voor een nano aquarium makkelijk op te zoeken, Dat cory's zand verkiezen en met meer dan zes moeten zijn om zich comfortabel te voelen geef ik je al mee.
Vishandelaar van dienst is onbetrouwbaar, maar wat goudvissen betreft zijn ze dat quasi allen vermoed ik.
Ken er meerdere in Brussel en allemaal hebben ze bakken vol met jonge goudvissen, het zou mij verbazen dat de meeste daarvan verkocht worden aan vijvers en + 300 liter aqua houders.
WillemAQ
Newbie

Aquarium type: 3 , nl. 60x30x30, 104x40x40, 150x50x50

Keer terug naar Nieuwkomers