Inloggen/Registreren

Zoeken Help

Nieuw op forum en nieuw in de aquariumwereld

Stel jezelf voor.
Bookmark and Share

Nieuw op forum en nieuw in de aquariumwereld

Berichtdoor Orvalvisje » do dec 07, 2017 6:48 pm

Hallo!

Oorspronkelijk afkomstig uit Aalst, nu echter wonend in Brasilia. Ik heb sinds kort een nieuw aquarium. Grofweg 30l (effectief - bodem en dergelijke afgetrokken), en het is voor zoet water.

Eerst een Beta gehad, samen met nog een tiental visjes (geen idee van welke soort). Die zijn allemaal gestorven binnen enkele weken. Sinds vorige week heb ik weer een nieuwe lichting, 9 visjes in totaal. Echter, vandaag heb ik een dode vis gevonden (die vis die op het glas kleeft) en de andere visjes zijn plots heel erg gestressed en zwemmen allemaal boven. Ik heb info gezocht en het meest voorkomende probleem bleek een probleem met O2 te zijn. Ik heb dan een 20% water vervangen, en nu zijn ze wat aan de betere hand, echter, nog steeds veel stress.

Enfin, het is een beetje chaotisch, dit berichtje, maar ik hoop dat het een beetje duidelijk is. De bedoeling van me in te schrijven is om in contact te komen met mensen die een aquarium begrijpen, en me niets willen op de mouw spelden, zoals alle verkopers hier in de buurt.

Inhoud: ik heb ledverlichting, een filter (150l/u), thermostaat (op 28°).

Moet ik een luchtpomp aanschaffen? en ik heb gelezen dat je zou moeten een soort van stroming in het aquarium hebben. Is zo een klein luchtpompje dan voldoende, of is dat nog een ander apparaat?
Orvalvisje
Newbie

Aquarium type: Zoetwater

Keer terug naar Nieuwkomers